Yrityksen näkyvyys – kuinka sitä saa?

Näkyvyyden saaminen uudelle yritykselle ja palvelulle vaatii hermoja ja pitkäjännitteisyyttä sekä toistoja. Uutena yrittäjänä sinun pitää miettiä koko ajan missä voisit tulla järkevällä tavalla esille, jotta potentiaaliset asiakkaat saisivat kuulla sinusta. Yrityksesi pitää tulla näkyväksi monta kertaa näkyväksi ennen kuin sinut muistetaan.

Itse lähdin hakemaan näkyvyyttä sosiaalisen median kanavissa. Tärkeintä tuossa vaiheessa oli verkostoituminen LinkedInissä ja oman nettisivun kehittäminen mahdollisimman hyväksi. Tarjoan asiantuntijapalvelua ja koulutusta, joten LinkedIn on hyvä paikka tuoda esille osaamistani.

Toki perustin myös Instagram- ja Facebook-sivut. Kun LinkedIn-profiili, verkosto ja postaustahti oli saatu hyvälle tasolle, ryhdyin ottamaan Instagramia tehokäyttöön kesällä 2020. Se osoittautuikin myös hyväksi paikaksi tämän alan yrittäjälle. Minun IG-tilini on tämä, jos et vielä sitä seuraa.

Vuoden 2021 alussa liityin sparraajaverkostoon. Siitä olenkin kirjoittanut edellisen blogitekstini.

Videot ja live-esiintymiset ovat alkaneet tuottaa tulosta

Olen vieraillut monta kertaa Redesan Oy:n Youtube- ja Facebook-kanavilla. Vaikka nämä esiintymiset eivät mahdollisesti tuo kävijöitä minun nettisivuilleni, teen niillä muistijälkeä ihmisten mieliin. Tämä on alkanut tuottaa tulosta! Minulle on nyt viime aikona tullut yhteydenottoja sähköpostilla ihmisiltä, joita en ole aiemmin somessa ja livenä kohdannut. Minulta on kysytty Facebook-neuvoja, ja tottahan toki olen heitä asiassa neuvonut. Digimarkkinointi tuottaa tulosta, kun jaksaa tehdä sitä pitkäjännitteisesti.

Tässä alhaalla on videoita, joissa olen vieraana. Ensimmäisen aiheena on rohkeus olla omannäköinen yrittäjä. Toisen aiheena on kävijöiden saaminen nettisivuille. Kolmannessa me somettajina puhumme tietenkin sosiaalisesta mediasta.

Suosittelen katsomaan nämä! Tuolta saa hyviä vinkkejä oman näkyvyyden saamiseksi. Lisäksi vinkkaan aiheeseen liittyvän blogikirjoituksen, jonka kirjoitin Redesanin blogiin: Pitäisi tehdä mutta, kun… -lauseen selättäminen somessa.

Näkyvyys on jotain, jonka voi ostaa rahalla omalla somekanavalla, mutta sitä voi myös saada verkostoitumalla muiden yrittäjien kanssa. Voit vierailla heidän tai somevaikuttajien kanavilla. Voit kirjoittaa kirjoituksia muuallekin kuin omille nettisivuillesi. Ajattele laajasti. Älä jää paikoillesi. Mieti missä kanavissa ja keiden kanssa voisit kertoa yrityksestäsi.

Rohkeus olla oman näköinen yrittäjä
Miten saada kävijöitä nettisivuille?
Suuri somelive! Vieraana somettajia: Heidi Haataja ja Mette Winter.

Jos haluat saada tietää milloin julkaisen seuraavan blogikirjoituksen tai keksin jotain muuta uutta, tilaa uutiskirjeeni alla olevalla lomakkeella:

[hubspot type=form portal=7073971 id=2e2fa499-e8db-4de5-aad2-5fc493749e1b]
Julkaistu
Kategoria(t): Yleinen